VOID.Purple Posted July 2, 2020 Posted July 2, 2020 (edited) S I S T E M U L E D U C A T I O N A L Buna seara, stiind ca o mare parte din jucatorii de SA:MP sunt elevi sau studenti, am zis sa-mi expun punctul de vedere si sa astept parerile voastre despre sistemul educational romanesc. Dupa cum stiti si voi, au trecut 30 de ani de la revolutia care a adus 'democratia' in aceasta tara, iar daca aruncam un ochi in trecutul 'indepartat' observam ca schimbarile in aceasta ramura a educatiei nu se vad. Incerc sa nu dezbat subiectul pe partea de gimnaziu ( clasele 5-8 ), acolo sunt multe chestii elementare care poate sunt inca necesare, poate..Ridic capul din pamant, fac 2 pasi in spate si ma uit in jurul meu, ma vad in anul terminal de liceu, ma vad cu multe cunostinte la materii precum matematica, fizica, chimie, istorie, romana, logica, etc., dar din pacate ma vad cu viata in fata si nici macar cu o perspectiva despre ce urmeaza..Ok, incep o facultate.. fac 4 ani..ma angajeaz... iau credit.. cumpar o casa ... cumpar o masina... muncesc toata viata pentru a-mi plati acel credit.. mor.. -_- Bine, stop.. Ma invata sistemul educational din Romania cum sa imi aleg viitorul?! Ma ajuta in acest sens?! Stiu, vii sa-mi spui acum "Ar trebui parintii si tu sa stii ce vrei sa faci pe viitor", hai nu zau?! Eu invat 4 ani la liceu, aceleasi cacaturi care poate pe aia de acum 30 de ani ii ajutau in locurile de munca de pe atunci, clar nu ma ajuta in ceea ce exista azi. In fine, hai sa despicam in mai multe ramuri ce vreau sa spun. (!) Matematica, da! E necesara, ai nevoie sa stii sa calculezi un perimetru, trebuie sa stii sa faci o suma si o inmultire, trebuie sa stii diferite lucruri..Dar, din ce in ce mai putine locuri de munca se bazeaza pe aceasta ramura, e necesara, dar din pacate scad acele formule complicate, acele demonstratii de 5 table pe care le faci in liceu, sunt la 1 click distanta.. (!) Romana, da! Din pacate, ajungi la liceu, poate dintr-un mediu defavorizat si cu un